سئو محتوا برای تصاویر

آموزش سئو تصویر؛ بهینه‌سازی عکس برای گوگل و مخاطب- دیجیتالینگ

برخلاف تصاویر معمولی که از بالا به پایین و به طور کامل لود میشن، تصاویر Progressive اول به طور محو و کامل لود میشن و به تدریج کیفیتشون افزایش پیدا میکنه. همانطور که می‌دانید، زمان بارگذاری صفحات سایت، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در دو نسخه دسکتاپ و موبایل است. بنابراین باید بر روی تصاویر فشرده‌سازی به نحوی انجام شود که کم‌ترین کاهش کیفیت را داشته باشیم. سئو به خصوص در قسمت محتوا بخش‌های زیادی دارد و ممکن است مدیران سایت‌ها از برخی قسمت‌های جزئی‌تر غافل بمانند. همین بخش‌ها می‌توانند برای شما نقاط قوت تلقی شوند و شما را از رقیبانتان متمایز سازند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سئو تصاویر است.سئو تصاویر علاوه بر اینکه بسیار ساده است، از اهمیت بالایی نیز از نظر رقابتی برخوردار است.

این اطلاعات می‌تواند شامل حقایق جالب، زمینه تاریخی یا داستان‌های شخصی باشد. همواره باید از زبان واضح و توصیفی استفاده کنید تا تصویر ذهنی واضحی را برای کاربر ترسیم کند. بله، استفاده از عکس های موجود، خیلی راحت‌تر است اما سایت ما را شبیه به سایر سایت‌ها می‌کند. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما می‌توانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی کنند.

اگرچه این نوع از تصاویر برای چاپ و پرینت مناسب هستند، اما برای استفاده در وب کم کردن حجم عکس ضروری است. بنابراین، در هر محتوایی که تصویری درج می‌کنید، حتماً از توضیحات مرتبط و واضح در کنار آن استفاده کنید تا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید باشد. نکته مهم دیگر این است که استفاده بیش از حد از انیمیشن‌ها یا تصاویر متحرک با فرمت GIF، که این روزها محبوبیت زیادی دارند، می‌تواند از جذابیت مطالب شما کاسته و باعث از دست دادن کاربران شود. بنابراین در انتخاب و استفاده از این نوع تصاویر باید با احتیاط عمل کنید. استفاده از Caching می‌تواند سرعت بارگذاری صفحه شما را در بازدیدهای مجدد افزایش دهد.

با استفاده از گزارش تصاویر بدون alt در جت سئو می‌توانید فهرست تصاویری که ویژگی alt ندارند را پیدا کنید. اگر تا به حال از جت سئو استفاده نکرده‌اید، همین الان قدرت جت سئو را امتحان کنید. برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید. در هر یک از این مثال‌ها، نوع استفاده از تصاویر و تعداد آن‌ها می‌تواند به شدت متفاوت باشد. و در ادامه مقاله بیشتر در این مورد بحث خواهیم نمود؛ و به نکاتی جهت اطمینان از تصاویری که بهینه شده اند برای جستجو می پردازیم.

نام فایل‌های تصویری به گوگل و سایر خزنده‌های موتورهای جستجو در مورد موضوع تصویر اطلاعات لازم را می‌دهد. اولین موردی که در چک لیست سئو تصاویر به آن تاکید می‌کنیم، استفاده از تصاویر یونیک و اورجینال است. سئو تصاویر سایت برای افزایش بازدید از صفحات سایت شما نیز حائز اهمیت است. اشتراک‌گذاری تصاویر نسبت به اشتراک‌گذاری متن ساده‌تر بوده و ذخیره‌سازی آن‌ها نیز نسبت به متن راحت‌تر است. زمانی که تصاویر سایت شما حاوی لوگو یا آدرس سایت باشند، با اشتراک‌گذاری آن‌ها سایت شما به دیگر کاربران هم معرفی شده و از این طریق میزان بازدیدها از آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اگر کسب و کار شما در حوزه هنر، عکاسی، محتوای بصری و یا یک سایت فروشگاهی است سئوی تصاویر دارای اولویت بیشتری است. مثلا برای یک سایت فروشگاهی بسیاری از مشتریان عکس محصول را برای پیدا کردن آن در گوگل جستجو می‌کنند. پس بهینه سازی عکس‌ها بدون تردید از موارد مهم در سئوی محصولات در سایت فروشگاهی هم هست. تا اینجا یاد گرفتید سئو تصاویر و اهمیت آن در بهبود رتبه صفحه چیست و چه روش‌هایی برای انجام کار وجود دارد. موضوع مهم و بحث‌برانگیز بعدی در سئو تصاویر، انتخاب و تعیین فرمت درست برای تصاویر است.

در این حالت، حداکثر عرض عکس‌ها نیز نمی‌تواند از 600 پیکسل بیشتر باشد. حتی اگر عکسی با عرض 3000 پیکسل در صفحه قرار دهید، مرورگرها (مانند کروم یا فایرفاکس) به طور خودکار عرض تصویر را به 600 پیکسل کاهش می‌دهند. اندازه و ابعاد تصاویر در وب سایت، بسته به سیستم مدیریت محتوا (CMS) شما وهم قالب ای که تصاویر را در آن بارگذاری می کنید متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از بارگذاری تصاویر در وب سایت بهترین ابعاد عکس را متناسب با CMS خود پیدا کرده و سپس اقدام به بارگذاری نمایید. گاهی مواقع CMS شما مثلا وردپرس ابعاد تصویر را تغییر میدهد ولی حجم تصویر تغییر نمیکند. Lazyload یا بارگذاری تنبل برخلاف اسمش تاثیر زیادی در افزایش سرعت بارگذاری سایت دارد.

از جان مولر (تحلیلگر روند در گوگل) در توییتر همین سوال پرسیده شد. با این حال، او پاسخی مبهم ارائه کرد و گفت که همه چیز به همان شکل باقی مانده است. اگر به دنبال آموزش های اصولی تر و دقیق تری برای یادگیری سئو در مشهد  هستید، روی لینک زیر کلیک کنید. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته تصاویر می‌توانید از این ابزار آنلاین استفاده کنید. متا تگ‌های OG، قطعه کدهایی هستند که نحوه نمایش URLها را هنگام اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و پینترست را کنترل می‌کنند. سپس روی «Image Dimensions» کلیک کرده و عرض و ارتفاع خود را تنظیم کنید.

این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تصاویر شما را با کلمات کلیدی خاصی مرتبط کنند که با عبارت‌های جستجوی کاربران هماهنگ هستند. مرورگرها در جایی که خود تصویر قابل ارائه نباشد، متن جایگزین آن تصویر را به نمایش می‌گذارد. و این بدان معناست که متن جایگزین شما باید توصیفی و حاوی کلمات‌ کلیدی مرتبط با تصویر باشد. با انجام این کار زمینه ضروری لازم را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنید و تصاویر خود را با جستجوی کاربر تراز می‌کنید که این عمل می‌تواند ارتباط تصاویر و جستارها را در SERP و Google Images افزایش دهد. در این مقاله با آموزش سئو تصاویر و بهینه سازی عکس‌ها برای موتورهای جستجو با شما همراه بودیم.

علاوه بر این، افزودن تگ‌های جایگزین مناسب به تصاویر وب سایت شما می‌تواند به وب سایت شما کمک کند تا با مرتبط کردن کلمات کلیدی با تصاویر، رتبه‌های بهتری در موتورهای جستجو کسب کند. بهینه‌سازی برای لنز گوگل بسیار مهم است زیرا این امر به نمایش تصاویر شما در Google Images هنگامی که کاربر جستجوی بصری انجام می‌دهد کمک می‌کند. گوگل با کمک متن جایگزین و محتوای صفحه و البته هوش مصنوعی، تلاش می‌کند موضوع و محتوای تصویر را درک کند. در حین انتخاب متن جایگزین عکس، سعی کنید متنی مفید و غنی از اطلاعات برای عکس بنویسید که موضوع و چهارچوب عکس را برساند. همچنین می‌توانید از کلمات کلیدی در متن جایگزین عکس استفاده کنید.

همان‌طور که در عکس می‌بینید در این گونه تصاویر، متن جایگزین عکس، شامل تمام مشخصات محصول مورد نظر می‌شود. یعنی ممکن است برای نوشتن alt text آن گوشی، مجبور باشید تا هر جزئیاتی در مورد مشخصات فنی آن را که به ذهنتان می‌آید بنویسید. ربات‌های گوگل هنوز هم نوعی ربات هستند و برای درک کامل محتوای صفحات نیاز به کمک انسانی دارند. به عبارت دیگر، خزنده‌های گوگل هم مانند افراد نابینا هستند و نمی‌توانند در شناسایی محتوای تصویری به خوبی انسان‌ها عمل کنند. رویکرد جدید گوگل در جستجو تصاویر، برای سایت‌هایی که قصد دارند از طریق تصاویر ورودی دریافت کنند، یک موقعیت طلایی به حساب می‌آید.

یکی از مهمترین چالش‌های بسیاری از خانم‌ها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آن‌ها باید بهترین شغل‌های پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. در صورتی که بودجه لازم برای خرید عکس‌های یونیک و یا استفاده از تخصص گرافیک کار را ندارید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک جمله مرتبط با متن قبل و بعد از عکس به تصویر اضافه کنید. همان‌طور که پیش از این گفته‌شد، در وردپرس عنوان تصویر به صورت پیش فرض مشابه با نام عکس تعیین می‌شود. به همین جهت مهم است هنگام بارگذاری تصویر در سایت، برای عکس یک اسم معنادار انتخاب کنید. سئو تصاویر برای افرادی که در زمینه گرافیک و ویرایش تصاویر مبتدی هستند احتمالا کار مشکلی به نظر برسد.

آنها محتوای شما را جالب‌تر می‌کنند و این بدان معناست که بازدیدکنندگان به احتمال زیاد مقاله شما را می‌خوانند. جای تعجب نیست که محتوای دارای تصاویر مرتبط ۹۴ درصد بیشتر از محتوای بدون محتوای تصویری بازدید داشته باشد. در ادامه 15 نکته مهم که برای بهینه سازی تصویر وجود دارد، آورده شده است که باید بدانید. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است.

این صفحات اغلب از نظر سئو ارزش خاصی ندارند و تنها بودجه خزش سایت (crawl budget) را هدر می‌دهند. بهتر است این ویژگی را غیر فعال کنید تا به جای تولید صفحات اضافه، تمرکز موتورهای جستجو بر محتوای اصلی و مرتبط باقی بماند. همانطور که موتورهای جستجو محتوا و صفحات را برای درک بهتر بررسی می‌کنند، تصاویر نیز نیاز به بهینه‌سازی دارند تا بتوانند به درستی توسط موتورهای جستجو شناسایی و رتبه‌بندی شوند. هدف ار این مقاله در مجله تودی، تشریح اهمیت سئو تصاویر و روش‌های انجام آن است. برای جلوگیری از تاثیر منفی تصاویر بزرگ و سنگین بر تجربه کاربری و سئو، به‌طور کلی حجم تصاویر باید تا حد امکان کم باشد. تصاویری با حجم بالا باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه می‌شوند که به‌خصوص برای کاربران تلفن همراه مشکل‌ساز خواهد بود.

سئو عکس و ویدیو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌ها اشاره دارد که با هدف بهینه‌سازی تصاویر و ویدیوها برای موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌شود. در واقع، هدف از این نوع سئو افزایش قابلیت پیدا شدن این محتواها در نتایج جستجو و در نتیجه، افزایش ترافیک به وب‌سایت یا صفحه مرتبط است. در روزگار دیجیتالی امروز که جستجوهای تصویری، ویدیویی و حتی صوتی رو به افزایش هستند، نادیده گرفتن سئو برای این نوع محتوا‌ها می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد. به خصوص با توجه به آپدیت‌های جدید گوگل در موتور جستجو، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. یکی از اصول پایه‌ای سئو این است که باید استراتژی محتوایی خود را با توجه به اولویت‌های الگوریتم موتور جستجو، در این مورد گوگل، هماهنگ کنید.

سئو و بهینه سازی عکس، فرایندی بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، دارد. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics می‌توانید داده‌های پنهان‌شده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است.

نام فایل‌های تصویری نقش مهمی در کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوا و ارتباط تصاویر شما با جستارهای کاربران دارد. بنابراین شما باید تصاویر خود را با استفاده از نام‌های توصیفی ذخیره و آپلود کنید. تصاویر با وضوح و کیفیت بالا نیز می‌توانند سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهند. شاید این تصاویر از دید بصری عالی به نظر برسند و برای چاپ شدن ایده‌آل باشند، اما وقتی نوبت به آپلود آن‌ها در صفحات وب می‌رسد باید کمی از آن کیفیت را برای داشتن صفحه‌ای سریع‌تر و پاسخگوتر فدا کنید. البته می‌توانید جزئیات بیشتری را در مورد تصاویر سایتتان به گوگل بدهید.

گوگل قبلا از title عکس در الگوریتم رتبه دهی خود برای سئو تصاویر استفاده می‌کرد اما امروزه دیگر چنین نیست. تنها کارکرد title در سایت‌های وردپرسی این است که از آن برای پیدا کردن تصویر در هنگام جستجو در کتابخانه رسانه استفاده می‌شود. میزان دقت این ابزار شگفت‌انگیز است و تقریبا هر تصویری را می‌تواند آنالیز کرده و تشخیص دهد. از طرفی مدتی است که بخش جستجوی تصاویر گوگل، گوگل ایمیج (Google Image) امکانات و فیلترهای جدیدی را به سایر امکانات خود اضافه کرده است که نشان از توانایی گوگل در تشخیص انواع تصاویر دارد. ابتدای مقاله هم گفتم که تصاویر در سرعت سایت ما تاثیر خوبی دارند‌، اما اگر حواسمان را جمع نکنیم به سئو سایت حتی ضربه هم میزنند.

استفاده از عکس اورجینال در محتوا، تأثیر فوق‌العاده خوبی بر سئو تصاویر می‌گذارد. عکس های دیگر این میزان اثرگذاری را ندارند؛ حتی اگر عکس ها را به طرز فوق‌العاده‌ای بهینه سازی کرده باشیم. برخی از موارد را باید قبل از بارگذاری عکس در سایت، انجام دهیم و برخی دیگر را بعد از بارگذاری عکس در سایت. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید.

وضوح استاندارد تصویر برای وبسایت حداکثر 72 پیکسل در هر اینچ (PPI) است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد فاکتور کیفیت را تغییر داده و تاثیر آن بر کیفیت تصویر را در لحظه مشاهده کنید. براساس تنوع رنگ، محل استفاده و محتوای تصویر این عدد بهتر است بین 85 تا 95 انتخاب شود (پیش فرض روی 90). در تصویر بالا شما مقایسه نسخه بهینه شده (سمت راست) با نسخه اصلی را مشاهده می‌کنید. جالب است که با کاهش 84 درصدی حجم عکس (520 کیلوبابیت) چشم ما قادر به تشخیص تفاوت کیفیت آنها نیست. رفتار کاربران در صفحه نتایج جستجو به صورت مستمر توسط گوگل تحلیل و بررسی شده و در درازمدت بر رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیر گذار است.

اما، در بهترین حالت، می‌تواند قدرت رتبه بندی بیشتر و تعامل بهتر کاربر را به شما بدهد. همه عوامل اولیه سئو سایت درون صفحه شما مانند داده‌های متا، تگ‌های هدر، کپی روی صفحه، داده‌های ساختاریافته و غیره بر نحوه رتبه بندی تصاویر توسط گوگل تاثیر می‌گذارد. یکی از به‌روزرسانی‌های مهمی‌که آنها فاش کردند این بود که از مسیر فایل و نام فایل برای رتبه‌بندی تصاویر استفاده می‌کنند. هرچه تصاویر اصلی و یکتای بیشتری داشته باشید، تجربه بهتری برای کاربر و شانس شما برای رتبه بندی در جستجوهای مرتبط بهتر است. به عنوان مثال در مورد یک وب سایت شرکتی، یک شرکت مشاوره، یا یک تجارت که به خدمات مشتری افتخار می‌کند فکر کنید. همه این وب‌سایت‌ها تقریباً از تصویر یک تاجر در حال لبخند زدن استفاده می‌کنند.

بعلاوه این امکان را داریم که علاوه بر تبدیل فرمت، حجم تصاویر را نیز به کمک ابزارهای جانبی این وبسایت، کاهش دهیم. پیش از اینکه به سراغ روش‌های تغییر فرمت تصاویر برویم، مقاله‌ی "درک محتوای تصاویر" را مطالعه کنید. این مقاله به شما کمک می‎‌کند تا شکل محتوایی تصویرتان را پیدا کرده و انتخاب کنید. برای مثال درصورتی که محتوای تصاویر بلاگ شما غالبا تصاویر گرافیکی باشد، استفاده از فرمت PNG نتیجه بهتری از لحاظ کیفیت و سرعت لود صفحه بدنبال خواهد داشت. توجه به این خلاء محتوایی و تمرکز بر انتشار تصاویر اختصاصی و ارزشمند می‌تواند برگ برنده‌ی ما در این رقابت باشد. مقاله ما در هر یک از این گروه‌ها که قرار بگیرد، تعداد عکس‌های آن متفاوت خواهد بود.

برای آپلود تصاویر بهتر است از فرمت‌های رایج مانند JPEG، PNG یا WebP استفاده کنید. تیم بلوویرا با هدف آسان سازی ایجاد کسب و کار آنلاین در بستر وب شکل گرفته است و با آموزش های کاربردی و خدمات کاربردی ایجاد کسب و کار آنلاین را راحت تر از قبل کرده است. علاوه بر این، گوگل توانایی تشخیص چهره‌ها و حتی حالت‌های مختلف آن‌ها را دارد؛ به‌طوری‌که می‌تواند بفهمد آیا فرد در تصویر خوشحال، غمگین، عصبانی یا شگفت‌زده است. همچنین اگر لوگو یا متنی روی تصویر باشد، گوگل آن را تشخیص داده و می‌تواند آن را بخواند. افزودن Structures Data به صفحات باعث می‌شود تصاویر شما در Rich Result گوگل نمایش داده شوند. Google از داده های ساختاریافته برای تصاویر، فیلم ها و دستورالعمل‌های محصول پشتیبانی می‌کند.

گوگل قادر به درک محتوای تصویر و ارتباط معنایی آن با محتوای متنی است. برای انتشار یک خبر شرایط متفاوتی می‌توان تصور کرد؛ در مصاحبه، درج یک تصویر از محل مصاحبه یا فرد مصاحبه شوند کفایت می‌کند. ولی در گزارش یک سانحه یا تصادف، انتشار تصاویر از محل حادثه، عمق فاجعه را برای کاربر مشخص می‌کند. انتخاب از میان این دو حالت بستگی مستقیم با ماهیت محتوا و هدف کاربر از مطالعه آن دارد. برای یک سایت گردشگری؛ به طور حتم مدل سمت راست جذابیت بیشتری خواهد داشت ولی برای یک سایت علمی و تخصصی؛ درج توضیحات زیر تصویر انتخاب بهتری خواهد بود. تصویری ارزشمند است که؛ ارتباط مفهومی با موضوع صفحه داشته و پیام مشخصی را به کاربر منتقل کند.

سئوی مناسب تصاویر باعث می‌شود که صفحات سایت در نتایج جستجو، به‌ویژه در بخش تصاویر گوگل، رتبه بالاتری کسب کنند و از این طریق ترافیک بیشتری به سایت جذب شود. تصاویر یکی از ابزارهای اصلی سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا برای افزایش ورودی وب‌سایت و نگه داشتن کاربر در صفحه هستند. اهمیت استفاده از تصویر در محتوای صفحات با استفاده بیشتر کاربران از قابلیت جستجوی تصویری و نمایش نتایج مرتبط با تصویر در صفحه نتایج بیشتر هم شده است. استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط به موضوع صفحه، اضافه کردن «متن جایگزین» (Alt Text) به آن‌ها و نام‌گذاری درست فایل تصاویر ازجمله اصلی‌ترین کارهایی است که در «سئوی تصویر» (Image SEO) انجام می‌دهید. در این مطلب از مجله فرادرس یاد می‌گیرید سئو تصاویر چیست و چه نقشی در بهبود سئوی وب‌سایت دارد.

در بسیاری از عبارات عمومی مرتبط با زمینه‌هایی مانند مد، دکوراسیون داخلی، آشپزی و … تصاویر بخش مهمی از فرآیند انتخاب و تصمیم‌گیری کاربر هستند. حضور در این بخش نه تنها موجب افزایش بازدید سایت می‌شود که بر فروش محصولات ما نیز تاثیرگذار است. متن جایگزین تصویر (تگ alt) در سئو تصاویر، توضیح کوتاه و متناسب با تصویر است که در تگ قرار می‌گیرد. در صورتی که تصویر به درستی نمایش داده شود، کاربر متوجه معنا و مفهوم آن خواهد شد. اما موتورهای جستجو گرچه تا حد زیادی پیشرفت کرده و قادر به شناسایی متن روی عکس هستند، اما هنوز هم به یک راهنما نیاز دارند. بدون متن جایگزین، برای موتورهای جستجو غیرممکن است که محتوای تصویری شما را به طور دقیق ایندکس کنند.

به عبارت ساده‌تر، شما باید سعی کنید با گنجاندن تصاویر در محتوای خود، کاربران را جذب کرده و رتبه خود را افزایش دهید. اگر هم از سیستم‌های دیگر برای مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، از این راهنمای گوگل برای ساخت و بهینه سازی نقشه سایت عکس ها کمک بگیرید. البته گوگل در مورد استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی در این بخش هم تذکر داده است. یعنی کیورد استافینگ در متن جایگزین تصاویر هم توسط گوگل سنجیده می‌شود. وقتی ما عکسی با عرض 3000 پیکسل را در سایت قرار می‌دهیم، درست است که مرورگر آن را با عرض 600 پیکسل نمایش می‌دهد، اما در عوض، حجم عکس 3000 پیکسلی را لود می‌کند نه حجم عکسی با 600 پیکسل.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/