درمان خار پاشنه پا بدون جراحی – کلینیک تخصصی درمان غیرجراحی بیماری های پا

نکته مهم این است که پس از تسکین و درمان درد پاشنه پا نباید حرکتهای کششی ساق پا و پلانتار فاسیا را از یاد برد و آنها را دست کم 3 تا 4 بار در هفته انجام داد تا احتمال عود کردن عارضه خار پاشنه پا به حداقل برسد. چه عواملی باعث ایجاد خار پاشنه میشود؟ اگر خارپاشنه درمان نشود چه میشود؟ اگر چه درد پاشنه در اصل نتیجهی صدمه دیدن بافت نرم است. پوشیدن کفشهایی که از قوس کف پا و رباطها حمایت نمیکند، مانند صندلهای فلیپ فلاپ، یکی دیگر از علتهای ایجاد خار پاشنه است. کفش طبی برای خار پاشنه پا، از دیگر روشهای درمان است. اگر میخواهید بدانید علت و درمان خار پاشنه چیست و از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم، با ما همراه باشید. اگر به تاندون آشیل، که پشت ساق پا بوده و به پاشنه متصل است، بیش از حد فشار وارد شود، خار در پشت پاشنه پا به وجود میآید.

زمانیکه این رباط در معرض کشش بسیار قرار گیرد، در قسمت کف پا امکان ایجاد خار پاشنه وجود دارد. خار پاشنه، یک زائده استخوانی است که به دلیل رسوب کلسیم، در قسمت تحتانی استخوان پاشنه ایجاد میشود. نادیده گرفتن خار پاشنه پا و اهمال در درمان آن درد مزمن پاشنه را به دنبال خواهد داشت که انجام فعالیتهای معمول روزانه را مختل خواهد ساخت. قرار دادن کمپرس سرد به مدت 15 دقیقه در محل درد، با بیحس کردن موقت، باعث کاهش میزان درد و التهاب آن میشود. انجام ورزش برای خار پاشنه، یکی دیگر از راههای درمان آن است. برای درمان لازم است که بیمار در مدت درمان تا جای ممکن زمان ایستادن و راه رفتن یا به عبارت دیگر زمان تحمل وزن روی پا را کاهش دهد.

بریس:اسپلینت شبانه یکی دیگر از راه های درمان خار پاشنه پا است که می تواند به کشش ساق پا و قوس پا کمک کند . برای برخی افراد این سوال پیش میآید که: آیا پیادهروی برای خار پاشنه مضر است؟ این ورزش یک جایگزین عالی نه تنها برای خار پاشنه است، بلکه برای مشکلات دیگری است که می تواند در پای شما ظاهر شود. در مواردی که درد و التهاب خارپاشنه زیاد است، پزشک، تزریق آمپول خار پاشنه را توصیه میکند. از آنجا که دارو و قرص ضد التهاب، درد را برای مدتی کاهش میدهد، پزشک فیزیوتراپ ممکن است به شما انجام ورزش را توصیه کند. پزشک با استفاده از عکسبرداری، وجود خارپاشنه را تشخیص میدهد.

میتوان از سایر انواع چسبهای ورزشی نیز استفاده کرد. تمرینات ورزشی و کششی زیادی وجود دارد که برای تقویت عضله و رباطهای پا مناسب بوده و مانع از درد طولانی مدت پا میشود. یکی از رایج ترین تمرینات ورزشی این است که دستهای خود را روی دیوار قرار دهید و به سمت جلو خم شوید تا دیوار از بدن شما محافظت نماید. قرار دادن وزن خود بر روی پا، ممکن است درد را بیشتر و روال درمان را آهستهتر کند. بدن با سوخت و ساز بیشتر در مکان درد واکنش می دهد و فرآیند درمان را تحریک می کند و شتاب می بخشد. یاختههای استخوان ساز تشکیل استخوان میدهند و نتیجه نهایی پدید آمدن استخوان (انباشت نمکهای کلسیم در بافت) درون رباط کف پا یا در زائده پاشنه است.