به راحتی از پا در نیاید

سرما درمانی سبب کاهش التهاب ایجاد شده در کف پای بیمار می شود. نوع مصنوعی این ماده بوسیله ورزشکاران و برای درمان التهابات تاندون مانند تاندون های کف پا و تاندون آشیل استفاده می شود. پاشنه آسیب دیده را در ظرف حاوی این محلول به مدت 10 تا 15 دقیقه قراردهید و به آرامی پاشنه خود را برای کاهش فشار ماساژ دهید، سپس کمی مرطوب کننده بزنید و بخوابید. پوشیدن کفش های نامناسب وتنگ مخصوصاکفش هایی که محافظ مناسبی برای نگهداری از ناحیه کمانی پاشنه پا ندارند. استفاده از اسپلینت شبانه، کارایی بیشتری نسبت به ورزشهای مخصوص برای این عارضه خواهد داشت. یک حوله را به شکل پای خود ببرید و آن را در سرکه سیب فرو ببرید.

شاک ویو درمانی فناوری است که به بهترین شکل در افراد دارای خارهای استخوانی مزمن اثر بخش است. در این منطقه یک برآمدگی استخوانی به شکل خار تشکیل می شود که از علائم خار پاشنه می باشد. استفاده از طب سوزنی با روش های تن و تانگ و با شیوه های چینی موجب درمان و کاهش درد خار پاشنه در تعداد زیادی از بیماران خار پاشنه می شود. خار پاشنه ضایعه ای استخوانی است که منجر به درد در ناحیه پاشنه پا شده و در موارد حاد راه رفتن افراد را با اخلال مواجه میکند . در شرح حال و معاینه باید دقت کافی به عمل آید تا سایر علل ایجاد کننده درد پاشنه پا (مانند تومر،شکستگی وعفونت) از نظر دور نمانند. بهتر است پارچه نازکی را دور کیسه یخ بپیچید تا پوستتان سرما زده نشود.در روش ماساژ با یخ، آب داخل یک لیوان پلی استایرن منجمد میشود، هنگام استفاده اندکی از لبه لیوان بریده میشود تا بتوان پا را با یخ ماساژ داد؛ با ذوب شدن بیشتر یخ، بخش بزرگتری از لیوان را پاره کنید.

فردی که به خار پاشنه مبتلا میشود، معمولاً تصور میکند کف پا تیز بوده و با وارد شدن فشار به بافت پا دردناک میشود، در صورتی که این توده استخوانی اغلب نرم و تخت است. قسمت پاشنه کفش باید محکم باشد تا بتواند از پاشنه محافظت نماید و از چرخیدن پا به سمت داخل یا خارج جلوگیری کند. کفشی بپوشید که در قسمت پاشنه، یک بالشتک پلاستیکی یا نمدی داشته باشد. این پارچه را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و آن را با یک قطعه پلاستیکی پوشش دهید. منطقه آسیب دیده را با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید و بگذارید چند ساعت بماند تا از درد و التهاب راحت شوید. شما همچنین می توانید 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را هر روز صبح بخورید. پدهای مخصوص بیماری خار پاشنه پا هم میتواند در کاهش دردهای شما مؤثر باشد.

برای پایان دادن به این تمرین، توپ را فشار دهید، آن را به نوک انگشتان خود و به پاشنه خود برسانید. بدین صورت که خودکار یا مداد را توسط انگشتان پا از روی زمین بلند کرده و به بالا و پایین حرکت دهید . باید یک حوله بر روی زمین پهن کنید و سعی کنید حوله را با استفاده از انگشتان پا نزدیک تر کنید. یک طرف کمربند را در انتهای پای خود بگذارید، و یکی دیگر را با دست خود بکشید. روی زمین بنشینید، کمرتان را صاف کنید و پاهای خود را در مقابل خود قرار دهید. این کار را حداقل 5 دقیقه انجام دهید و حداقل 3 بار در روز تکرار کنید. پای خود را در این محلول به مدت 30 دقیقه قبل از خواب خیس کنید و چند هفته به طور روزانه تکرار کنید. قبل از شروع یک رژیم مکمل، با پزشک خود مشورت کنید.