بهترین درمان های رایج برای خارپاشنه

سپس پنجه پا را در دست بگیرید و به طرف بالا بکشید و 10 ثانیه نگه دارید و با دست دیگر کف پا را ماساژ دهید. در تمرین دوم باید به سمت جلو خم شوید و دستان خود را روی یک کانتر (مانند میز یا لبهی اُپِن) قرار دهید. دردی که در حین رانندگی احساس می کنید ناشی از طرز قرار گرفتن غیرطبیعی پا است. در مقاله پیش رو چندین حرکت مفید ورزشی که می توان به عنوان درمان خانگی خار پاشنه هم از آنها نام برد آموزش داده شده است. این خار که از جنس کلسیم می باشد باعث کشیدگی فاشیای کف پا شده و این کشیدگی باعث درد در آن ناحیه می شود. پزشک ممکن است فعالیت هایی را که برای هدف قرار دادن بیشتر فاشیای پلانتار طراحی شده اند، توصیه کند؛ و اغلب این فعالیتها هنگامی که قبل از انجام فعالیتهای سخت روزانه انجام می شوند، بیشترین تاثیرگذاری را دارند.

این کار به طور قابل ملاحظه ای فشار وارد بر خار پاشنه را کاهش میدهد. جهت دسترسی به بخشهای مختلف این مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید. برای شناخت بیشتر بیماری خار پاشنه، علائم و علل ابتلا به آن و همچنین روش های درمان می توانید از مقاله خار پاشنه: علائم، علت و درمان قطعی استفاده کنید. شایع ترین عامل خطر برای ایجاد خار پاشنه ، فاسیا پلانتار است. خار پاشنه میتوانند بصورت همزمان با سایر بیماریها ایجاد شوند؛ برای مثال فاشئیت پلانتار، یک التهاب لیگامان فاشیای پلانتار است که در کف پا ایجاد می شود؛ که میتواند منجر به رشد استخوانی پاشنه شود. متخصصین ما استفاده از کفش و کفی طبی را برای اصلاح مشکل ایجاد شده که منجر به بروز التهاب شده است را پیشنهاد میدهند. بسته به شرایط خاص، پزشک به شما یکی از این دو روش را پیشنهاد خواهد کرد. فردی که دچار خار پاشنه است هنگامی که وزن خود را به پاشنه منتقل میکند دچار درد شدیدی میشود و این درد ممکن است در هنگام راه رفتن و در قسمت قوس کف پا یا پشت پا نیز احساس شود.

اما خود شما میتوانید به راحتی نشانههای آن را به صورت دردی تیز و تیرکشنده در پاشنهی خود احساس کنید. این حرکت را 3 بار در روز 10 تا 20 مرتبه انجام دهید. هنگامی که بیماری خاص شما تشخیص داده شد، پزشک انتخابهای جراحی را برای شما مطرح خواهد کرد. پزشک تنها پس از شکست انتخابهای درمانی خار پاشنه برای تسکین علائم، برداشتن خار پاشنه را توصیه می کند. شاکویو یک درمان جایگزین برای التهاب کفپا قبل از مراجعه به جراحی است که جراحی زمان بهبودی طولانی و خطر عوارض را به همراه دارد. پوشیدن کفشهای مناسب و حمایت کننده، انجام حرکتهای کششی و استفاده از ارتزهای سفارشی اصول درمان طولانی مدت عارضه خار پاشنه پا محسوب میشود. افراد مبتلا به خار پاشنه و یا التهاب فاشیا هنگام بیدار شدن از خواب و یا استراحت طولانی درد بسیار زیادی در ناحیه پاشنه پا احساس می کنند.

همچنین می توان با شل کردن عضله پشت پا نیز از درد ناشی از خار پاشنه کم کرد. فشار پا را باید بر حسب درد تولید شده تنظیم کنید یعنی اگر درد دارید فشار را کم کنید. زیرا وقتی که این عضلات آرامش پیدا کنند فشار بر روی تاندون آشیل و کف پا هم کم می شود و آن ها هم آرام تر می شوند. در این ورزش، شما باید یک توپ کوچک را در اطراف با پای پا خود قرار دهید. روی زمین بنشینید و پاها را روی هم گذاشته دراز کنید. ج – گرفتن خودکار با پا: یک خودکار را روی زمین قرار دهید و با پاها آن را از زمین بردارید به طوری که کل انگشتان پا اطراف خودکار را بگیرد.