بهترین درمان های رایج برای خارپاشنه

امواج شوک باعث تحریک استئوبلاست هایی می شوند که مسئول ترمیم بافت های همبند مانند تاندونها هستند. فیزیوتراپ شما ممکن است برای اصلاح راه رفتن در کفشتان نوعی ارتوز (وسایل کمکی) قرار دهد وهمچنین پیشنهاد می کند که کفش های ورزشی و طبی خاصی برای کاهش درد بپوشید. با درگیر کردن ریشه اعصاب در آن ناحیه و با کم کردن فعالیت آنها باعث کاهش درد در کوتاه مدت و از طریق نظریه کنترل دریچه ای درد باعث کاهش درد در طولانی مدت میشوند. هنگامی که در فرد بیمار التهاب آرنگ کف پا ایجاد میشود، نشانه اصلی آن، دردی است که فرد با برداشتن اولین قدم بعد از بلند شدن از خواب و ایستادن بر روی برجستگی کف پا، متوجه آن شده و به مرور شدت آن هم بیشتر میشود ؛ چراکه راه رفتن روی بخش جلویی پا فشار بیشتری به آرنگ کف پا وارد کرده و پاشنه به جلو کشیده میشود و ناراحتی بیشتری را برای فرد ایجاد میکند.

پزشک در طول فرایند تشخیص پس از رد دیگر احتمالهای دامن زننده به درد پاشنه، خار پاشنه پا را تشخیص میدهد. طب سوزنی نیز ممکن است برای کاهش درد خارپاشنه در فیزیوتراپی مفید واقع شود. فیزیوتراپی خار پاشنه یک گزینه بسیار مفید و کاربرد برای درمان خارپاشنه به حساب می آید. پاشنه پا خود را سرد نگه دارید که این باعث کاهش هر گونه تورم و یا التهاب می شود و راه دیگر تمرینات خار پاشنه است. یخ. اگر در روز کیسه یخ را چند بار به مدت ۲۰ دقیقه روی پاشنه قرار دهید، به کاهش التهاب کمک خواهید کرد. این حالت منجر به افزایش فشار بر رباط پلانتار می شود، به خصوص اگر شما اضافه وزن ناگهانی داشته باشید. فشار بیش از حد روی پا می تواند به صدمه یا پارگی منجر شود وباعث التهاب رباط میشود، و التهاب باعث درد پاشنه پا، سفتی وخارپاشنه پا می شود.

به مدت یک ساعت یا بیشتر، کمپرس سرد را برای ده دقیقه روی پاشنه قرار دهید و سپس برای ده دقیقه آن را بردارید، با این عمل می توانید تقریبا سریع درد و التهاب را تسکین دهید. این حرکت کشش تنشی را در قوس کف پا ایجاد میکند. تمرین ۱ (کشش کف پا و پشت ساق پا): بر روی یک پله یا نیمکت بوسیله انگشتان پا بایستیدبه صورتیکه پاشنه پای شما آویزان باشد تازمانیکه احساس کشش میکنید، پاشنه پای خود را پایین بیاورید. هنگامی که شما همچنان در به کار گیری از پاشنه دردناک خود پافشاری می کنید، شرایطتان کم کم وخیم تر خواهد شد و می تواند وضعیت مزمنی را منجر شده و مشکلاتتان بیشتر شود. فیزیوتراپیست نحوه ی راه رفتنتان را تجزیه و تحلیل میکند و سپس می تواند دوره ای از تمرینات را تجویز کند که به اصلاح عدم تعادل های موجود بپردازد این عدم تعادل ها گاهی منجر به رشد خارها میشوند.

این بیماری اگر چه عوارض شدیدی بجز درد و ناراحتی ندارد اما این درد ممکن است منجر به ناتوانی بیماری شود از اینرو باید سریعا نسبت به درمان خار پاشنه پا اقدام کرد. این ورزش اگر به طور مداوم انجام شود در درمان خارپاشنه می تواند موثر باشد. استفاده از کفش های مناسب به هنگام پیاده روی و ورزش و فشار وارد نکردن بیش از حد به ناحیه پاشنه پا از اهمیت بسیار بالایی در پیشگیری از ابتلا به این عارضه برخوردار است. چه چیزهایی باعث عارضه خار پاشنه میشود؟ در خار پاشنه خلفی، اغلب به راحتی و با چشم قابل مشاهده است بنابراین به آسانی قابل تشخیص می باشد، اما تشخیص خار پاشنه تحتانی مشکل تر است، زیرا درد ناشی از آن میتواند با عارضه التهاب فاسیای کف پا (پلانتار فاسیتیس) همراه شود. این تمرین کششی خار پاشنه پا را برای هر دو پا انجام دهید و برای رسیدن به زمان 3 دقیقه ذکر شده، آن را در 6 نوبت 30 ثانیهای برای هر پا تکرار کنید.